júl
5

Munkanélküliek és rosszul fizetettek ezrei gondolkodnak külföldi munkavállaláson. Szomszédaik, közeli és távoli ismerősöseik, de gyakran még családtagjaik is azt tanácsolják nekik, hogy máshol próbáljanak szerencsét. A diákokat röghöz kötéssel igyekeznek hazai munkavállalásra ösztönözni, sokan mégis külföldre indulnak. Ezt tudomásul lehet venni vagy meg lehet próbálni hazahívni őket.

kulfoldre_indul.jpg

Tartsuk itthon a fiatalokat?

gyere_haza.jpgBe kell látnunk, az csak álom, hogy mindenki idehaza találja meg a számítását. A munkahely kevés, a fizetések általában alacsonyak. A családoknak egyre többe kerül a fiatalok taníttatása. Gyakran már a gimnázium után külföldre indulnak azok, akik Magyarországért is dolgozhatnának későbbi életükben. Nem megoldás, hogy röghöz kössük gyermekeinket már a közép- vagy általános iskolai képzésért cserébe. Esélyt kellene adni nekik idehaza a tanulásra, a munkára, a boldogulásra ahhoz, hogy ne menjenek el.
Az ország egyes területein drámai mértékű a munkanélküliség. Sokan évekig - extrém esetben évtizedekig - nem találnak munkát. Még alkalmi munkát sem, sőt közmunka lehetőséget sem kapnak. Mondjuk azt nekik, hogy ennek ellenére maradjanak és próbálkozzanak tovább?

Gyere Haza Alapítvány

honvagy.jpgHa az itthon maradásra nem is lehet rávenni fiataljainkat, legalább azoknak segíteni lehet és kell a hazatérésben, akik szeretnének hazajönni. A Gyere Haza Alapítvány ingyenes szakmai tanácsadással segíti a magasan képzett hazatérni vágyókat. (No és a többiek?) Nem csak egyedülálló fiataloknak, hanem családoknak is segítséget nyújtanak. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) támogatásával létrehozták a Gyere Haza Karrier Pontot, ahol munkaerő piaci információk, álláskeresési és jogi tanácsadás várja az érdeklődőket. Segítséget kaphatnak szociális ügyekben, okiratok honosításában, valamint megismerkedhetnek a vállalkozóvá válás jelenlegi szabályaival, feltételeivel. Az önkéntes szakértők nem csak online tanácsadással, hanem szükség esetén személyes találkozás során is segítik a hozzájuk fordulókat.

A bejegyzés trackback címe:

https://karrierista.blog.hu/api/trackback/id/tr125391563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.07.05. 11:12:56

Érintett volnék, mint mocskos hazaáruló, aki külföldön nem általl intellektuális munkét végezni, és ezért remekül megfizetik.
Szeretnék hazamenni.
Vállalkozni nem szeretnék, mert a jelenlegi jog és adószabályokkal, plusz politikai bizonytalansággal nem látom, hogy bármit is trükközésmentesen, gazdaságosan lehetne üzemeltetni. Szerintem még egy trafik sem akkora biznisz, főleg hogy gyanítom azért valakinek be kell nyalni csontig/védelmi pénzt kell fizetni.
Nyilván nem szeretném, ha alkalmazottként sokkal kevesebbet kapnék, pedig ha csak ugyanannyi lenne a bruttóm mint most, kézbe máris kevesebbet kapnék. És a kézbekapott zsé is kevesebbet ér, ekkora ÁFA és egyéb fogyasztásalapú adók miatt.

De ne legyek telhetetlen, ugyanakkora bruttóért, sőt 10%-al kevesebbért is hazaköltöznék. És akkor a központ segít a dokumentumaim honosíttatásában? Ne vicceljünk.

euAgWzgmmtq7K 2013.07.05. 11:20:27

Én kaptam esélyt Mo.-n, évekig dolgoztam viszonylag jó fizetésért. De nem a csak pénz számít, hanem az ország is körülöttem. Úgyhogy leléptem.

ritmikus csimpifon 2013.07.05. 11:22:24

Eltévelyedés 2013.07.05. 11:12:56

Ne légy buta, nehogy visszajöjj, csak rácsesznél.

É2I 2013.07.05. 11:28:36

Sajnos nem tanács adás kell, hanem munka.
Addig, míg itthon nincs munka a segély meg ideig-óráig van, ugyanakkor Ausztriában takarítással 1000 eurót kereshet a hazánk fia, lánya, el fognak menni.

Mindenki csak szájal, hogy ne menjenek el, politikustól szociológusig, de munkahelyet egy sem ad. Igaz nem is tud, mert recesszió van.

Nem akarom becsmérelni a munkát, amit végeznek, de oly felesleges.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 11:31:20

Ez most valami szar reklam? Kopok ra, hogy tanacsokat akarnak adni! Munkat adjanak vazze, ne tanacsot! En, aki nem ma kezdtem dolgozni es van nemi tapasztalatom a megfelelo kepzesekkel, nyelvtudassal, nem talaltam itthon normalis melot. Az elmult fel evben 300+ allapalyazatot adtam be, 90+ telefonos interjum volt, es 20+ szemelyes. Tudod te mennyi allasajanlatot kaptam itthonrol? 0! Mondom megegyszer: 0! Tudod hany nemetorszagi szerzodes fekszik most az asztalomon, amik csak azert nincsenek alairva, mert nem tudom melyiket fogadjam el? 5! Kulfoldikent! 5! Vezeto pozicioba, ahol, nemeteket kell iranyitanom! Annyi adot fizetek itthon havonta, hogy 3 minimalberest ki tudnanak belole fizeti, brutto! Akkor mi a pocsomrol beszelunk?! Talan nem interjukhoz, meg piaci viszonyokrol kene tanacsokat osztogatni faszom allami alkalmazottaknak, akik adopenzekbol kapjak a kenyelmes kis fizetesuket, hanem azon dolgozni, hogy ne basszak szet meg jobban a gazdasagot! Szeptembertol kint termelek GDP-t, es nehogy azt higgyetek, hogy ettol csak nekem lesz mas! Az az ado kiesik. Es kiesik a felesegeme, aki szinten bejelentve dolgozik, kiesik a gyerek jovendo adoja, kiesik a szuleime, akiknek az elso naptol keresek kint allast! Ez - egyelore - 4 bjelentett kereso, meg egy jovendobeli, es most csak egy csaladrol beszelunk, de sok masik ezer van. Szarok a tanacsokra! Nekem munka kell, nem tanacs!

mahet 2013.07.05. 11:33:11

@É2I: nem a fizetéssel van a gond, hanem az adókkal. Jelenleg Magyarországon reálisan olyan 65-70% adót fizetsz.

Ez szocializmusnak sok, kommunizmusnak még-még kevés.

Ha kihalt a szocialista/kommunista nemzedék akkor majd vissza lehet jönni, addig fölösleges.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 11:36:31

Ja, annyit meg hadd tegyek hozza, hogy rohadtul nem jokedvembol hagyok itt mindent! csalad, baratok, haz, egzisztencia! Hanem mert a dragalatos kormany szetkur mindent, hogy a vazallusainak osztogasson! Igen baszki, a trafikmutyi nem csak a trafikosokra van hatassal! Sokszaz csaladra van hatassal rajtuk kivul, bar ezt a kedves politikusok nem szivesen hangoztatjak. Ha csokkent 50 ezerrol otezerre az elarusitohelyek szama, akkor nem kell annyi kiszallito, ha nem kellenek kiszallitok, nem kell annyi penzugyes, HR-es, informatikus, vezeto stb.. Es mit is ertek el vele? Sokszaz ember vesztette el a munkahelyet, hogy aztan ne legyen mas helyette, csak kozmunka!

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.07.05. 11:39:54

A cikk több pontban is hazudik! Félrevezeti az olvasókat!

1., A fizetések nem alacsonyak, hanem töredéke a nyugatiaknak!

2., Nem lesz munkahely! Az ok egyszerű! Nincs forgótőke képzés, minden import!

3., Az adók túl magasak.. versenyképtelen a gyarmati gazdaság miatta!

4., Semmilyen minőségi szolgáltatás sincs az országban! Se jogbiztonság, se erkölcs, se egészségügy se semmi!

5., A magas nyugdíjas és közalkalmazotti arány miatt a rendszer összeomlásra van ítélve! Nem fognak éhenhalni... nem öngyilkos jelöltek!

6., Magyarország nem jogállam, hanem tipikus terror rendszer! Cenzúrák, jogtiprások, megfélemlítések! Még a közalkalmazotti állásokat sem hirdetik meg a munkaügyi központokban, holott ezt a nemzetközi jog írja elő.. senki sem akar egy olyan országban élni, ahol csak egy alacsonyabb rendű kiírtandó állatfajta...

Naki vagyok kerdojel 2013.07.05. 11:51:03

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: inkompetens a kormány, de jó a kommunikációjuk. Szerintük minden jó, "Magyarország jobban teljesít!" Hát persze, Szomáliánál biztos jobban. De átvették az összes nagy médiát és hülyítik az embereket. Azok meg hagyják. Ez utóbbi a szomorúbb. Ha bármelyik szocialista kormány tized-századennyit hazudott és megszorított volna, már rég széttépték volna (persze a "konstruktív ellenzék" fidesz vezetésével). De a magyar nép birka. Megkockáztatom: genetikusan.

hondamonda 2013.07.05. 11:54:37

A fiatalok azzal kapnanak eselyt, ha vegre elkezdenenk egy szamukra elheto orszagot epiteni.

Fel kell szamolni az eltartottak diktaturajat (a valasztojog korlatozasaval) es el kell hajtani a ratelepedett, szocialis demagogiaval operalo, korrupt politikai maffia-csoportokat. A jelenlegi palyan az orszag elkerulhetetlenul egy tarsadalmi/gazdasagi osszeomlasba rohan.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.07.05. 11:58:09

a gazdasági helyzet és az alacsony fizetések csak részei a problémának, de közel sem a teljes spektrum. külföldön van normakövetés, nincs terepjárós paraszt a rokkant parkolóban, a rendőr tisztességesen végzi a munkáját, nem fordítja el a fejét, ha erőszakot lát és túl méretes az elkövető. a jogbiztonság mindenki számára garantált, a fogyasztóvédelem szintén: ott nem kell évekig pereskedni ha átvernek, a hivatalok működnek, az emberek nyugodtak, a rendszer stabil. nem utolsó sorban az ember munkájának van értelme, a kollégák általában nem kötözködők, hanem segítőkészek és barátságosak. a politikáról pedig annyit, hogy korrupció ott is van, de nem szövi át a mindennapokat, nem azért kátyús az út, mert ellopják a pénzt, ergo magasabb szinten zajlik és alig érezhető, nem megy az állami szolgáltatások rovására. itthon elég szétnézni a postán és látható, hogy mindenhol a mutyis haveri réteg ül vezetői pozíciókban a semmittevésért cserébe. ez is egyfajta korrupció. tehát el innen, ismét.

biododírium 2013.07.05. 11:58:51

Én már hazajöttem. Kint keresett pénzből itthon megteremtettem mindent (hitel nélkül!!!) és egész jól keresek is alkalmazottként, pedig semmi extra tudással nem kell rendelkeznem.
Részemről nem szívesen mennék már külföldre, de sajnos még ez is bekövetkezhet. Kutyaszar a helyzet itthon, az nem is vitás:(

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 11:59:35

Pont a magasan képzetteket nehezebb hazacsábítani. Amíg jóval több itthon a diplomás, mint a diplomás munkahely és a diplomások körében jelentős az alulfoglalkoztatottság, addig ne is reméljünk javulást.

flort 2013.07.05. 12:02:48

A fentebb hozzászólókkal egyetértek. Még annyit, hogy itthon a munka/kutatás feltételeiegyszerűen nem adottak. Sem a vállalati, sem az állami alapok nem dotálják a munkánkat, nincs lehetőség az előrelépésre.

Sajnos túl kicsi az ország, túl sok az ismerős, akinek pénzt kell adni és túl nagy a korrupció, az összefonódás.

Ebbe fog belepusztulni Magyarország. De hát ez van.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 12:05:48

@balage_81 reloaded: Azért ne túlozzunk, külföldön sem fenékig tejfel az élet.

Máshol is vannak bunkó parasztok, de az igaz, hogy a környezetük kisebb eséllyel asszisztál nekik.
A rendőr nem fordítja el a fejét, mert be se meri tenni a lábát az arab és afrikai negyedekbe mondjuk Londonban, Berlinben vagy Stockholmban...

Próbáltál már Olaszországban pereskedni, ha zavarnak az itt évekig tartó bírósági ügyek?
Ha már bíróság és a mutyi miatt nem működő közszolgáltatások, akkor néz utána Angliában a Capita cég bírósági tolmácsolási mutyijának, teli vannak a lapok azzal, hogy sehova se tudnak normális tolmácsot küldeni...

Szelid sunmalac 2013.07.05. 12:06:02

@Online Távmunkás: Ez nem sokaig lesz igy. Mit gondolsz miert lehetetlenitik el a felsooktatast? Kevesebb diplomas, alacsonyabb munkanelkuliseg a koreikben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 12:08:28

@hondamonda: A szüleid/nagyszüleid mit szólnának, ha a nyugdíjas eltartottaktól elvennéd a választójogot? Vagy te mit szólnál hozzá, amikor megöregedsz? Hasonlóan eltartott a GYES-en lévő anyuka is...

Szelid sunmalac 2013.07.05. 12:10:13

@Online Távmunkás: Nem fenekig tejfel, ez teny. De meg mindig osszehasonlithatatlanul jobb. Mert itthon aztan sokat tesznek a rendorok? Bemennek a nyockerbe rendet tenni? Honapok ota vagjak el a benzinvezetekeket a kornyeken, hogy benzint lopjanak. Multkor volt egy lakogyules, ahova egy szazados is kijott, es azt mondta, hogy nincsenek embereik, osszesen van harom autojuk, ugyhogy szervezzunk ejszakai orjaratokat mi magunk. A harombol ketto auto a multkor ejszaka az Auchan parkolojaban vesztegelt, a rendorok meg beszelgettek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 12:14:42

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Eddig is alacsony volt a körükben a munkanélküliség. A munkanélküliség így csökken végzettség szerint:
- diploma
- szakképzés
- érettségi
- 8 általános

A diplomások munkanélkülisége az átlag fele, viszont nagyon sokan olyan munkakörben dolgoznak, amihez teljesen felesleges a diploma.
Nálunk is mindegyik recepciós diplomás, pedig csak annyi az elvárás, hogy tudjanak mosolyogni, átvegyék a postát és beszéljenek pár szót angolul a külföldi vendégekkel (kihez jött, kér-e kávét, rendeljenek-e taxit, stb.)

Szelid sunmalac 2013.07.05. 12:19:31

@Online Távmunkás: Szinten a magyar munkeropiac anomaliaja.

egy szavazó 2013.07.05. 12:21:01

Az ország elhagyása nem lakodalmas menet, hanem a legtöbb esetben súlyos gazdasági kényszerhelyzet és családi tragédia. Mivel képtelenség - még az állami szférában is -, hogy az állam tízezerszámra garantálja a végzettségnek megfelelő munkahelyeket, ezért az is képtelenség, hogy az állam röghöz kösse a hallgatókat. Hihetetlen, hogy Európában egy olyan alapjogról, mint a szabad költözés, ádáz vitát kell folytatni az állammal.

Ha egy diplomás elmegy, mert nem talált munkát, legalább nem terheli a szociális rendszereket, talán még a szülőket is támogatni tudja. Például Törökországba és a balkáni országokba több milliárd eurót utalnak évente a kivándorolt családtagok. Ha viszont van megfelelő munka, akkor itthon adózik, a szaldó mindenképpen pozitív az állam számára.

Az állam most szűkíti a minőségi tudáshoz való hozzáférést. Ha széles tömegek kizáródnak a felsőoktatásból, sokan már a középiskola után elhagyják az országot. Ők talán fizessék vissza a gimnáziumi képzés árát? Aki itthon marad, terheli a szociális rendszereket, szerencsésebb esetben betanított munkát végez.

Az alacsonyan képzett tömegek növelése arra predesztinálja az országot, hogy a tömegtermelő, összeszerelő jellegű beruházásokért versenyezzen Ázsiával, ami be is betonozza helyünket az európai periféria szélén. Ez lenne Magyarország helye?

Az egész társadalom feladata, hogy értékválasztásaival, hétköznapi, szakmai és politikai viselkedésével vonzó országot teremtsen a végzősök számára, az állam feladata pedig a vonzó beruházási környezet megteremtése, és akkor tényleg kevesen mennek el. Olyan országot kell teremteni, ahol – hazai híján – a külföldi működőtőke bátran terjeszkedhet, ezzel teremtve munkaalkalmat a magasan képzett munkaerőnek. Mindig lesz kivándorlás, a mérték változik attól függően, hogy milyenek a hazai kilátások. Ez a folyamat megatrend, nem lehet visszafordítani – a centrum-periféria viszony determinálja -, tehát alkalmazkodni kell hozzá.

Minden erőszakos kísérlet – mint például a diplomás jobbágyság intézménye - csak taszítóbbá teszi az országot. Befektetést kell vonzani, ami itthon tartja a mérnököt! A legtöbb tehetség pedig a legnagyobb merítésből kerülhet elő. Ezen a téren is nemzetközi verseny van: ha nagy tömeg kiszorul a felsőoktatásból, akkor sokan már egyetemre is külföldön fognak járni, és ők már biztosan nem jönnek haza.

Kétségtelenül több szakmunkásra is szükség van. Ezt a létszámhiányt azonban nem a továbbtanulni szándékozók „lefelé nyomásával” kell pótolni, hanem az alig iskolázott tömegek „felfelé tolásával”! Mindenkit felfelé kell irányítani, motiválni, ambicionálni, és így is kialakulhat az egészséges arány a szakmunkások és a diplomások között egy magasabb szinten. A társadalom átlagos minőségét minden erővel felfelé kell tolni, így nőhet hosszú távon a foglalkoztatási ráta, így nőhet a gazdaság minőségi tőkevonzó képessége, produktivitása, adóteljesítménye, végeredményben a közösen - állami redisztribúció útján - felhasználható javak mennyisége. Így javulhat az egészségügy színvonala, így maradnak itthon az orvosok is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 12:21:41

@mahet: A fizetés kevés, aki külföldre megy, az bruttóban is a magyar bér többszörösét kapja.
Az adó csak az alacsonyabb fizetéseknél sok. Jelenleg egységesen 49%-nyi adót és járulékot kell fizetni a bruttó bér + munkáltatói járulékokból, nyugaton ez az elvonás nem igazán jellemző mondjuk a magyar átlagbér kétszeresének-háromszorosának összegéig.

Ami inkább sok, az az ÁFA és a különadók. Például a mobiltelefonálás nettó költsége nálunk az alacsonyabbak között van európai viszonylatban, viszont a magas adók miatt a bruttó összeg európai rekord.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.05. 12:21:42

Nem tudom lattatok-e a gyerehaza-s "sikertorteneteket". Akinek segitettek, az is hazakoltozott, de csak a szuleihez tudott menni lakni, plusz segitettek neki valami otthonrol vegezheto munkat talalni ( bar azt mintha azota mar kiszedtek volna a tortenetbol: www.gyerehaza.org/node/14784).
Ha abbol indulok ki, hogy szinte csak saleses /uzletkoto pozikat hirdetnek az oldalukon....
Szoval tipkusan nesze semmi fogd meg jol ....

random guy 2013.07.05. 12:22:38

A munkalehetőség csak az egyik része a dolognak, de emellett az egész ország depressziós, mindenki utál mindenkit, hatalmas az irigység (pl. amikor Hajdú Péter megmutatta a luxus-lakását, mindenki fel volt háborodva, pedig őt konkrétan a TV nézők pénzelik, nem lopta - nem védeni akarom, egyáltalán nem szimpatikus ember, egyszerűen csak irreleváns dolgokon irigykednek emberek), de emellett sokan meg se tettek mindent saját magukért, mégis másokat hibáztatnak (valamiért az ismerőseim közül a szélsőséges, zsidóellenes egyének már az iskolában is a legbutább, legrosszabb tanulók közé tartoztak, magukban viszont sose keresték a hibát mégsem - nem ártott volna tanulni, ha el akartak volna érni valamit az életben).

Sajnos ez a közeg, a hozzáállása az embereknek legalább olyan bosszantó tud lenni, mint hogy nem fizetik meg elég jól a munkát, vagy nincs is lehetőség.

egyhatosmotor 2013.07.05. 12:22:59

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Azért nem kaptál semmilyen munkát, mert erőszakos vagy, lásd fújsz arra aki lakott területen belül a megengedett max sebsséggel megy a belső sávban.

lyia (törölt) 2013.07.05. 12:23:19

Azt gondolom, csak elsőre off, amit mondandó vagyok.

A mai hírekben olvasom, hogy az ún. kémügyben néhány embert (egyelőre első fokon) elítéltek, az ügy iratait 80 évre titkosították.

Annak idején hasonlóan hosszú időre titkosították az olajszőkítési ügy vizsgálóbizottsági jelentését, meg még néhány olyan ügy iratait, amelyekben állítólag nemzeti érdekeink védelme miatt kellett ehhez az eszközhöz folyamodni.

Én meg azt gondolom, hogy egyszer már valakinek (mondjuk Szilvásy Györgynek?) akár a börtönt is kockáztatva meg kell törnie az "omertát", és "leszarom a titkosítást" jelszóval ki kell állnia a sajtó (és a haza) nyilvánossága elé az összes piszkos üggyel.

Ha minden fontos információ titokban marad, ez az ország sohasem tanul meg őszintén szembenézni a problémákkal, és akkor azok a fiatalok, akiknek nem tetszik ez a katyvasz, ami itt van, továbbra is el fognak menni innen.

És jól teszik!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.05. 12:23:24

@Online Távmunkás: en egyszer kiszamoltam: UK-ben 110 ezer font /ev -tol van akkora elvonas, mint odahaza egy brutto 300E ft/ho bernel.
Hadd ne mondjam, a 110E font/ev itt mennyire szamit magasnak ( az atlag 30-35/ev)

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.05. 12:23:37

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Mivel a diplomások körében vannak közvetlenül (pl. mert vállalkozó) vagy közvetve (pl. a jól képzett mérnökök miatt egy vállalkozó vagy egy multi valamilyen tevékenységbe kezd, ahol a büfé szakosok csinálják a kisegítő munkákat) munkahelyteremtők is, ezért valójában a felsőoktatás szétverésével csak növekedni fog a diplomás munkanélküliek aránya.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 12:27:13

@egyhatosmotor: Trollkodhatsz, de attol meg kulfoldon siman talalok munkat, itthon meg nem. Vajon a nemeteknel nem szamitok eroszakosnak, itthon meg igen?

egyhatosmotor 2013.07.05. 12:29:00

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Sajnos ilyen ez a tízmillió paraszt országa...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 12:30:43

@egy szavazó: "Az ország elhagyása nem lakodalmas menet, hanem a legtöbb esetben súlyos gazdasági kényszerhelyzet és családi tragédia."

Nem ennyire fekete-fehér a helyzet.

Nekem a legtöbb diplomás ismerősöm szabad akaratából ment külföldre, mert kapott egy jobb állásajánlatot vagy eleve külföldön keresgélt. Viszont ez csak a versenyképes diplomával rendelkezőkre igaz. Akinek ruhatár-büfé szakos diplomája van, az a munkanélküliség vagy a ügynöki munkák elől gyorsétterembe, logisztikai raktárba, tulipánföldre, stb. ment dolgozni.

A diploma nélküli ismerőseim helyzete is megoszlik. Valaki menekült a munkanélküliség elől, de akinek van valamilyen szakképesítése, az jó szakmunkásként ugyanúgy ki tudja egészíteni havi 1-2 hétvégén ingázva a jövedelmét, mint mondjuk a Svédországba ingázó orvosok.

lyia (törölt) 2013.07.05. 12:34:20

@egy szavazó:

Minél kevesebb államot!

Az állam elszedi tőled a pénzedet, és hülyeségekre költi, ráadásul óriási rezsivel.

Szinte minden közösségi funkciót el tudna látni a magánszektor is, kezdve a buszközlekedéstől az egészségügyön át a "nem bűnügyi" rendfenntartásig.

Az összes állami háttérintézményt privatizálni kell, aztán, ha az államnak valóban szüksége van egy tanulmányra, hát rendelje meg.

Be kell szüntetni az adók terhére folytatott állami jótékonykodást: nemzet színésze, sportolója, művésze, akadémikusok pénzelése, állami színház és opera fenntartása.

Radikális adócsökkentés mellett meg kell szüntetni egy csomó fölösleges nyilvántartást és gyámkodást, hagyni kell az embereket, szervezzék meg maguk az életüket.

A kormányzat ne ideologizáljon, legyen a kormányfőnk egy hivatalnok.

Be kell fejezni az adóforintokon folytatott urizálást, államtitkár-helyettesek kékfényes utaztatását, Mucsajröcsögére átadni egy wellnessfürdőt, vagy kutyapanziót.

Szabadságot az iskoláknak! Le a vízfejekkel!

Dobjuk a történelem szemétdombjára a rég lejárt lemezeket, állami pénzből ne finanszírozzanak triananozást, nagymagyarkodást, szentistvánozást - akinek ezek tetszenek, költse el rá a saját pénzét.

Ésatöbbi, ésatöbbi

Kivlov 2013.07.05. 12:36:48

Meg kéne fizetni tisztességesen a tisztességes munkát. itt kezdődne minden. Nem a bérek alacsonyan tartásával kellene akarni versenyelőnyt elérni...

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2013.07.05. 12:39:23

Elloptak a magannyugdijamat, trafikok mentek a haveroknak, most takarekbankon a sor. Az orszag hadban all az euval. Mar rohanok is magyarorszagra :-)

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.07.05. 12:39:39

@Online Távmunkás:

"Máshol is vannak bunkó parasztok"

"Próbáltál már Olaszországban pereskedni"

Én meg azt mondom, hogy a tények arányait vegyük alapul.

A déli országokat kivéve minden nyugati állam megbízható. Meggyőződésből mondom, bizony. És ez így helyes.

Ezért szarok magam is nagy ívben a Magyar Korruptokratikus Köztársaságra.

Ha pedig a Viktor (esetleg) lezáratná a magyar határt, úgy EGYSZERűEN nem mennék vissza soha a kurva életbe(n) a magyar "dögtemetőbe".

A magyar ingatlan(aim)tól időben megszabadulnék, magam mögött pedig besóznám az utat.

Páppát intenék a Magyarországon lézengő 7-8 millió embernek (3millió nyugdíjas, 1millió cigány, 2millió közszolga + 0,5millió haver + 0,5millió rokon + 0,5millió nagybirtokos/oligarcha/stb)...

egyhatosmotor 2013.07.05. 12:39:59

A mindent átvszövő mutyi és urambátyám rendszer a hibás.

Sajnos ez 50 év múlva se fog eltűnni, hiszen a fiatalok ezt látják, ezt fogják folytatni.

Void Bunkoid 2013.07.05. 12:40:22

Már többen is leírták, nekik adok igazat, leginkább a brutális jövedelemadóztatás meg egyebek tartják lent a fizetéseket, máskülönben itthon is elmennének akár diplomával is takarítani az emberek.

Mondjuk az más kérdés - ezt is boncolgattam már - hogy az ilyen cikkek - és kommentek is - mindig "hazaszámolnak". Aki említette azt, hogy Ausztriában takarítással lehet ezer eurót keresni, egy frekventáltabb helyen egy SZOBA havi bérleti díja jó 300-350 euró. Egy lakásé gondolom alsóhangon a kétszerese, így már igazából ANNYIRA nem is van sokkal beljebb az ember a magyar minimálbérnél.

Kivéve persze, ha a klasszik londonimagyar felállásban tömegesen bérelnek egy kis lakást.

Azt viszont már - sokszor többéves itthoni munkatapasztalat meg család,gyerek, minden után bezsúfolódni harmincsok-negyvenévesen sokadmagunkkal egy garzonba és mindennap ötkor kelni takarítani, de azért elmondhatjuk majd itthon, hogy mi _ezer eurót keresünk_ - mindennek nevezném, csak karriernek nem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 12:41:20

@tildy:): Ismerem az angol béreket :)
Itthon az elvonás egységes, szóval ugyanakkora százalékot fizetsz 100 ezer bruttóra, mint 2 millió bruttóra. Ezért mondom, hogy az alacsony jövedelmeknél magas az adó nemzetközi viszonylatban, viszont magas jövedelmeknél már nem. El is indult egy trend, hogy a multik próbálják az igazgatóikat Magyarországra bejelenteni, mert abban a régióban már elég jutányos az elvonás mértéke.

egyhatosmotor 2013.07.05. 12:43:26

@Void Bunkoid: tökletesen igaz, a rózsaszínű ködben úszó ismerősöket szoktam inteni, hogy ne forintosítson (mert persze ezer euró az maj' háromszá' eze'), hanem az ottani árszínvonalat nézze. Úgy meg már megint csak kiderül, hogy annyira nem is kánaán.

hondamonda 2013.07.05. 12:47:02

@Online Távmunkás: Nem szamit, hogy mit szolnanak a szuleim vagy en oregen. Egyszeruen tudomasul kell venni, hogy ha (relativ) tobbsegbe kerulnek az eltartottak (foleg egy olyan csoro orszagban, mint ez), az elobb utobb elkerulhetetlenul lezulleshez, katasztrofahoz vezet.

Az allambol elo reteg arra kenyszeriti a hatalmat megtartani/megszerezni akaro partokat, hogy a vegeletekig kiszolgaljak az erdekeiket. Ha kell, az aktivak teljes lerablasaval, az orszag eladositasaval.

Csetepaté márki 2013.07.05. 12:51:30

@lyia: Minél kevesebb államot!

Az állam elszedi tőled a pénzedet, és hülyeségekre költi, ráadásul óriási rezsivel.

"Szinte minden közösségi funkciót el tudna látni a magánszektor is, kezdve a buszközlekedéstől az egészségügyön át a "nem bűnügyi" rendfenntartásig.

Az összes állami háttérintézményt privatizálni kell, aztán, ha az államnak valóban szüksége van egy tanulmányra, hát rendelje meg....stb stb"

Amit itt leirtal, az kb. a 30 evvel ezelötti Del-Amerika, amit total szetkurtak Vilagbanki meg IMF asszisztalassal. Jol megy ott mostansag.

KisGenyo 2013.07.05. 12:53:22

Amíg bérek vásárlóereje nem tükrözi a GDP-t (német:magyar GDP arány 1:2, hol van ehhez a bérek vásárlóértékének aránya???), addig innen elmenni, nem lehetőség, hanem sajnos sokaknak a földönfutónak levés egyetlen alternatívája...
Azt nem értem, hogy a politikusok középtávra sem terveznek(!!!). 15 év múlva lesz 2 millió fűkaszásunk, meg 2 millió munkavállalónk (ebből kb. 800.000 közalkalmazott és köztisztviselő) és ezeknek kell(ene) majd eltartaniuk magukon kívül még 4 millió nyugdíjast és 1,5 millió gyereket, valamint a politikusok balf@sz siserehadát is! Fog ez menni gyerekek?
Én nem félek, mert nagyon sok mindenhez értek és tudom, hogy nem leszek rabszolgája senkinek, de felőlem éhen dögölhet a politikus, amikor már az IMF sem ad majd kenyeret neki, mert én nem fogok...

KolompárRómeó 2013.07.05. 12:54:36

@Eltévelyedés: Sokszor mentem ki, mindig hazajöttem. Most vállalkozok itthon. De az első átb@szásra, szívatásra csukom be a boltot és viszem a 2 db fehér, leendő adófizető gyerekemet is vissza ki és tartsa el az impotens, harácsoló maffiát a Kolompár Rómeó, meg a Szijjártó Péter. Ja, nem, azok nem fizetnek adót. Akkor ők nem fogják.

komment2010 2013.07.05. 12:56:38

@egyhatosmotor: pár adat hogy mi az annyi: (Németország barát első kézből adat) egy átlagos (nem kis vagy nagyváros nem extrém parameterekkel stb.) 70nm-es lakás warm miete (áram és internet kivételével minden) olyan 700 euró. 10 db tojás 1,10, 1 liter tej 60 cent, 1 kiló liszt 50 cent, tejtermékek annyi vagy olcsóbb mint M.o.-on, a hús az "még" drágább olyan 20-25%-al, de ahogy az árak mozognak itthon lesz az ugyanannyi is. 1kw áram 22-25 cent, 1 liter 95-ös benya 1,55 euro stb. Kb. azt lehet mondani nagy átlagban olyan +10%-15% az eltérés annak függvényében hogyan és hol költöd a pénzed. Ami drága(ább) az élő munka/szolgáltatás. Ehhez jön egy átlagos 1400-1600 eurós nettó bér. Számolgass a lila ködről! Szép napot! PS.: orvosi magánpraxis: ultrahangos készülék, nagylabor helyben (10 perc és megmondanak minden adatot a véredről), gyerekgyógyszer totál ingyenes, ja és ha beteg a gyerek 5 perc múlva tudod hogy vírusos vagy bakteriális a fertőzés ergó kell-e antibiotikum vagy sem. Szóval rohad ott ám minden... :)

Kivlov 2013.07.05. 13:07:15

@lyia:
"Radikális adócsökkentés mellett meg kell szüntetni egy csomó fölösleges nyilvántartást és gyámkodást, hagyni kell az embereket, szervezzék meg maguk az életüket."

Ezt kéne.
Csak ezzel az a fő baj, hogy a magyarok 80-90%-a még mindig az államtól várja a mannát. Ha nincs munkája oda tartja a markát, ha beteg a gyerek odatartja, ha -20 fokvan és fűteni kéne, odatartja, a nyugdíjas odatartja, akinek gyereke van odatartja, stb, stb...
Azt kéne beleverni először a fejekbe, hogy "mindenki a maga szerencséjének..." és akkor lehetne kezdeni valami ezzel a 93E nkm2-rel...

balage_81 reloaded (törölt) 2013.07.05. 13:10:36

@Online Távmunkás: olaszország nem jellemző célpontja a magyar munkavállalónak, angliában meg sokan élnek és a jelek szerint jól boldogulnak. nem azt állítottam, hogy máshol minden tökéletes, hanem azt, hogy a hétköznapi életben nem ér annyi bosszúság, mint itthon, ahol sokszor csak az akaraton múlik, hogy valami jobb legyen. a tékozló homár posztjai kezdetnek jó kiindulásként szolgálnak.

én dublinban éltem és összevetve pesttel sokkal jobb dolgom volt. vissza már nem megyek, mert másik külföldi célpont van.

a lehetőségek viszont korlátlanok és élni is kell velük, ahogy teszik sok százezren. az elit ilyen szintű rátelepedése a mindennapokra, nos ez borzasztó hatással van az országra, bárki bármit mond

dezso 2013.07.05. 13:19:07

@Online Távmunkás: hat nem tudom, itt Berlinben sok szempontbol nem rozsas a helyzet, de hogy a rendorok ne mennenek el akarhova, az nem igazan jellemzo. Speciel van ugyan hely, ahol (teljesen kivulallokent) meg en is tudom, hogy lehet fuvet kapni, cserebe ez nem igazan azon mulik, milyen kornyeken kik laknak. A legrosszabb hire Marzahnnak van, ahol meg nem is igazan az akarhanyadfoku bevandorlok vannak tobbsegben. Neukollnbe viszont siman elmehetsz, ahol meg nemet szot sem nagyon hallasz (meg a Deutsche Bank fiokjanak a feliratai is, reszben legalabbis, torokul vannak...)

dezso 2013.07.05. 13:22:48

@komment2010: itt (Berlin) mondjuk a lakasunk ugyanennyi az egyik legjobb nem zoldovezeti keruletben. A tej es minden egyeb meg dragabb, inkabb +50%... Mondjuk az tenyleg erdekes, hogy az orvos a kezedbe nyomja a gyogyszert. (Es ugyan a csalad baratja, de igy is fraszt kap, ha otthonrol egy uveg bort viszunk neki. Halapenz? Az mi?)

flimo13 2013.07.05. 13:25:35

Első lépésnek mondjon le a kormány, emigráljanak Azerbajdzsánba és vigyék magukkal az ellenzéket is.

komment2010 2013.07.05. 13:31:38

@dezso: Hello! Hát a haver nem a "baráti" német részre ment hanem a rohadó nyugatiba. Köln és környéke. Meglep hogy annyira drága ott a kaja, amikor látogatóban voltunk nála kb. mindegy volt hogy hol veszed a kaját (Lidl, Aldi, Netto, Hit, Reál, stb.) a tejben nem volt ekkora szórás. Más kajában van olyan 5-10% eltérés le-fel de 50% nagyon sok. Mondjuk azt hallottam több helyről hogy München pl. 2x-es szórzóval megy majdnem. :( A gyógyszer meg csak a gyereknek ingyenes a család többi tagja meg a kereső apukán keresztül van egy egészségügyi kassznánál biztosítva, de nem privátban. Na a nagyok azok fizetnek rendesen, de csak olyan max. 20-25%-al többet mint itthon. Nekik is nagyon szar ez a kétlakiság de mint egy kalandot nézik és döbbenet hogy a kissrác a családban már hogy karattyol pár hónap után! :D neki (talán) nem lesz annyi gondja az életben majd mint a szüleinek...??! Szép napot!

Szelid sunmalac 2013.07.05. 13:36:28

@Void Bunkoid: @egyhatosmotor: 94 nm lakas (nem Munchen, mert ott masfelszerese a berleti dij a nemet atlagnak) megvan 500-600 eurobol. Etkezes 200 euro, ruhazat 55 euro, kozlekedes 30-40 euro, betegbiztositas/orvos 75 euro, telefon/tv/internet 46 euro. Kereset 2800-3100 netto. Emellett itthon kifizetek mindent, beleertve a torlesztoreszleteim, tartozasaim, rezsit, csalad teljes ellatasat amig nem jonnek ki, es marad 500 eurom, amit felre tudok tenni. szerinted itthon mennyit tudok felretenni?

egyhatosmotor 2013.07.05. 13:45:23

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

nyilván semennyit. Nem is kinti dolgokat szóltam le, csak annyit, hogy forintban nem érdemes számolni, mert elvakít a sok százezer. De ez persze csak annak gond, aki nem képes ezt átgondolni.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 13:51:32

@egyhatosmotor: Az oreg hiba, ha valaki atszamolgat. A devizahitelek felvetelenel is ez volt a baj. Barmilyen tranzakcional (legyen az fizetes, vagy hitel), ha kulfoldi valuta van kepben, akkor a foszabaly az: Abban a penznemben kapom a fizetesem? Igen: franko, azzal szamoljak, Nem: felejtos.

2013.07.05. 13:53:33

Bar a forintositasnak tenyleg nincs ertelme, de aki keres 1000 eurot, lakik 300-er, es el tovabbi 500-ert kajaval, bulival, ruhazkodassal, annak meg mindig maradt 200 euroja.

Ez lehet, hogy nem maga a kanaan, de ahhoz kepest, hogy egyes ismeroseim kishazankban 2 evig kerestek mindent bevetve sikertelenul munkat (es ha esetleg talaltak, az is feketezos, benemjelentos-minimalberes ugyeskedes volt), ez igenis egy nagy elorelepes.

Mirol beszelunk? Ez a blogposzt propagandanak naggggggyon gyenge, meg hat persze az egesz gyerehaza-mizeria, a turorudijaval.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 13:59:31

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Nem azt mondom, hogy külföldön nem működnek egyes dolgok jobban, hanem azt, hogy nem igaz az az álomkép, hogy minden nyugati országban minden jobb.
Sokan estek pofára, amikor vettek egy odaútra szóló jegyet, mert nem úgy mentek a dolgok, ahogy elképzelték. Akik utánanéztek a dolgoknak több országban és az előnyök/hátrányok mérlegelésével felkészültek a költözésre, azok jóval nagyobb arányban voltak sikeresek.

"A magyar ingatlan(aim)tól időben megszabadulnék, magam mögött pedig besóznám az utat."

Ezzel kicsit elkéstél, 5 éve még kétszer annyit ért a magyar ingatlan svájci frankban, mint most...

lavór 2013.07.05. 14:10:34

Oké, gyertek haza! Vár a munkanélküliség vagy a közmunka. Remek perspektíva. Biztos jövőkép, egzisztenciákat lehet rá építeni.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 14:18:11

Köszönjük a programunkról írt bejegyzést. A honlapunk linkje itt: www.gyerehaza.org + facebook.com/gyerehaza . Tanácsadás itt: dolgozzitthon@gyerehaza.org

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 14:20:40

@balage_81 reloaded: Nem mondtam, hogy ne lehetne külföldön nagyon jól élni, csak annyit, hogy ott se minden tökéletes. Főleg a válság 2008-as kitörése óta, azóta egyre több helyen nézik rossz szemmel a bevándorlókat, akik a munkában most konkurenciát jelentenek, míg egy évtizede még a fellendülés miatt óriási szükség volt rájuk...

Anglia a magyar nép szemében maga a mennyország, legendákat terjesztenek róla, de a valóságban a legtöbb magyar London leglepukkantabb negyedeiben él, ahol több a magyar vagy a pakisztáni, mint az angol és nincs normális színvonalú iskola, nem lakást, hanem ágyat vagy jobb esetben szobát bérelnek...
Persze a másik véglet az, amikor valaki 7-8 éve ment ki és már saját négyszobás kertvárosi háza van, pedig alig múlt 30 éves. Hiába, ha valaki menő közgazdász, akkor a válság közepén is jól meg tud élni :)

Dublin jó hely, London legtöbb előnyét egyesíti az élhetőbb méretű várossal. Viszont a Guinness nagyon nem jött be.

Én azt látom, hogy akinek nem kényszerből, hanem egy jobb állásajánlat miatt külföldre, annak 95%-ban bejött, viszont aki a munkanélküliség elől menekült "ennél bármi jobb" alapon, azoknál sokkal kisebb a siker aránya.

2013.07.05. 14:25:56

@Online Távmunkás: "viszont aki a munkanélküliség elől menekült "ennél bármi jobb" alapon, azoknál sokkal kisebb a siker aránya"

bar a fenti igaz, hozza kell tenni (a nem-reprezentativ ismerosi korombol kiindulva): igy is nagysagrendekkel jobb a siker aranya, mint otthon volt. Es ez szomoru.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 14:26:58

@egyhatosmotor: Egy valamit érdemes forintosítani a számítás végén és ez a havi megtakarítás, ha valaki nem örök életére szeretne kint maradni. Ott már nem mindegy, hogy a fizetésből havonta félrerakott összeg 10-20 ezer vagy 50-60 ezer forint.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 14:28:13

@Azbej Tristan: Te figyelj csak! Olvastad a hozzaszolasokat? Ezekutan van pofad idejonni reklamozni a faszsagotokat?! Hu de pofanbasznalak most!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.05. 14:30:12

@Whave: Ha itthon reménytelen a helyzet, akkor nem nehéz annál jobbat elérni külföldön. Viszont szép számmal vannak olyanok is, akik kimennek és ott döbbennek rá, hogy ismerős nélkül nem fognak 1-2 napon belül munkát kapni és a szállásuk sincs ingyen, aztán már csak a hazaútra próbálják a pénzt összeszedni.

egyhatosmotor 2013.07.05. 14:31:38

@Azbej Tristan:

Ez is echte ősmagyar név. Apád még hátrafelé nyilazott a kunokra?

2013.07.05. 14:32:06

@Online Távmunkás: kicsit aktualizalva kormanyunk tanitasait; aki nem kepes tajekozodni nekirugaszkodas elott (plane ha az ilyen kaliberu valtozassal jar), az annyit is er. :)

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 14:32:48

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Szerencsére nem hiszem, hogy ott leszek, amikor leveszik róla a kényszerzubbonyt.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 14:33:00

@Online Távmunkás: Jo, azert ne a hulyeseg alapjan iteljuk meg a kinti helyzetet es hasonlitsuk ossze az itthonival. Aki csak ugy bumm-bele modon vag a nagyvilagonnak, annak gyakorlatilag mindegy merre megy.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 14:36:57

@Azbej Tristan: Pedig remenykedem benne, hogy az ilyen mocskokat is el lehet majd szamoltatni, ha egyszer azok maradnak csak itthon, akik nem az allam csecsen lognak, mint te, es mar nem lesz hova menniuk!

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 14:39:38

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Szerintem Te most inkább Szilvásy elvtársaid elszámoltatása miatt aggódj.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 14:48:24

@Azbej Tristan: O te hulye! Te akarsz tanacsokat adni allaskeresoknek?! Huzd ki a fejed a Viktor seggebol es nezz korul! Szerinted aki nem veszoi be a faszsagaid, az egybol mocskos kommunista mi? Aki nem kap melot es esetleg megmondja a pofadba, hogy haszontalan ingyenelo vagy az adofizetok penzen, annak is arcaba mondod, hogy kommunista? Mi? Ennyit tudsz? Es TE akarsz tanacsokat adni?
Eszedbe sem jut, hogy valaki azert ruhelli a fajtad, mert kenytelen hatrahagyni az egesz eddigi eletet a zsebdiktatorod miatt, es ettol meg nem lesz sem gyurcsanyista, sem kommunista, sem libsibolsi? De neked ez mindenre megoldas lenne, csak felelosseget ne kelljen vallani! Mereszted a segged egesz nap, akinek meg nem tetszik az kommunista!

2013.07.05. 14:49:14

Epp akartam mondani, hogy nem az Azbejek es tarsai tehetnek a sziturol, ok csak a rajuk osztott munkat vegzik, erre elkezd elvtarsazni elbol...

hisz a fideSS megmondta mar 2002-ben is, hogy aki nem velunk, az ellenunk, es aki nem fideSSes, az csakis elvtars lehet :)

szoval plusz egy ok, hogy veletlenul se menjen haza az ember, veletlenul se abba a posvany undorito kozegbe szuljon gyereket :) hisz egyertelmu, hogy ha nem ertek egyet a szituval, gyurcsany az istenem, hisz az egy fideSSes szamara a gondolkodasmodjabol adodoan elkepzelhetetlen, hogy valaki nem valamilyen VEZERT kovet :)

Szelid sunmalac 2013.07.05. 14:56:49

@Whave: Meg el bennem a hit, hogy nem minden az allami szferaban dolgozo ember ilyan elvakult parttag, de az ilyen uj szervezetekbe tobbsegebe csak ezeket tettek be.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 14:58:34

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nem én adok tanácsokat hanem az arra kiképzett munkaügyi tanácsadóink, nem én adok munkát, hanem az Alapítvánnyal együttműködő cégek és intézmények. További jó idegeskesést.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 15:00:21

@Azbej Tristan: Nekik dolgozol es igy kepviseled oket. Ez volt az igazi reklam.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 15:03:01

@Azbej Tristan: Es csak hogy tisztabban lass: tobbek kozt emiatt a hozzaallas miatt menekulnek innen! Mert valaki vagy a fidesz bugyraiban van, vagy kommunista. normalis, egyszeru, partatlan, dolgozo ember nincs. Es ezt ti teremtettetek!

2013.07.05. 15:03:40

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: van az ismerosi koromben allami alkalmazott, hidd el, a nagyreszuknek mar rohadtul tele van a toke, meg egyes abszolut fideszhitu, igazgato szintu egyedeknek is. Nem mindenki volt a megfelelo kutyakkal joban, es a hit mar keves volt 2011 utan.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 15:06:38

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ezzel szemben az igazság, hogy a legtöbben a pénz mellett, a mindent lefikázó, mocskolódó, csak panaszkodni képes, embertelen és gyűlölködő, agresszív emberek sokasága miatt megy el. Mint Te.

2013.07.05. 15:07:28

@Azbej Tristan: pedig igaza van. Ha valaki nem hivo, az komcsi, es ezt te magad bizonyitod be, elvileg a hazateres PR-ja fenyeben... :D mert pont ennyi tellik, a frocsoges, meg egy ilyen pozicioban is :)

Szelid sunmalac 2013.07.05. 15:08:51

@Whave: Elhiszem.
@Azbej Tristan: Aham. Miattma mennek el. En is magam miatt megyek el. mert egy mocskos kommunista vagyok. Szerintem hagyd abba. Mar kibukott beloled a sotetseg, ezt mar nem tudod visszalapatolni!

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 15:14:13

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "Magad miatt mész el"? Ez azért elég vicces, megfogalmazás :) Sajnálom, hogy elveszít a haza, de ha lehet ezt a stílust, gyűlölködést és hozzáállást nem exportáld.

Szelid sunmalac 2013.07.05. 15:16:33

@Azbej Tristan: Ne aggodj, ott nem szoktak lekommunistazni, ezert nem is huzom fel magam. Hazanka en marpedig azt hivom, ahol nem leszek kommunista, ha nem nyalom a nagyvezir segget, es elhetek nyugodtan es boldogan a csaladommal. Reszemrol lezarva.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 15:18:27

@Whave: Ti kezdtetek el politizálni. Egyszer a szájalás helyett egyébként ajánlom a tetteket. Interneten fröcsögni mindenki tud. Önzetlen munkával, sikeresen segíteni magyar fiatalok itthoni újrakezdését, az már inkább teljesítmény.

2013.07.05. 15:21:24

@Azbej Tristan: Nagyon szep dolog, hogy van aki legalabb probal csinalni valamit, de azert ne essunk hanyatt az uzletkotoi pozicioktol, meg ne misztifikaljuk tul ezt az egeszet ujrakezdeskent :)

En is a tettek embere vagyok, jopar baratomnak segitettem mar a kulfoldi elet elkezdeset ilyen vagy olyan modon, es nagyon nagy az elegedettsegi rata eddig :)

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 15:23:44

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Akkor most olvasd vissza a beszélgetést és nézd meg, hogy kiből tört ki először a köpködő arcosharcos. Segítek: 14:28

2013.07.05. 15:25:16

@Azbej Tristan: ja es az onzetlenseghez annyit hozzakerdeznek, hogy nem fizetesert dolgoznak a gyerehazasok?

Mert en pl nem kertem/kaptam penzt senkitol, szoval onzetlen is vagyok, nem csak jofej :)

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 15:26:57

@Whave: Becsülöm azt is amit te csinálsz, mert emberbaráti. Viszont -bár embere válogatja- de a legtöbben képtelenek maradéktalanul boldogak lenni külföldön. Ezért fontos amit mi csinálunk.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 15:29:35

@Whave: Kb. 6-7 önkéntesünk + én, mint alapító ingyen segítünk. A 2 tanácsadónk félállásban kb. diplomás minimálbérért.

2013.07.05. 15:32:20

@Azbej Tristan: mondom, en sose vitattam, hogy fontos, amit csinaltok, az meg nyilvan nem rajtatok mulik, hogy olyan lehetosegeket tudtok nyujtani, amilyeneket, hisz ti "kozvetitok" vagytok, nem munkahelyteremtok. Akiknek munkahelyeket kene teremteni, azok meg inkabb eluzik az idiota szabalyaikkal es adoikkal, es ulnek a seggukbe feldugott huvelykujjal. Legalabbis szerintem nem normalis, hogy nalatok is minimalberen dolgoznak a diplomasok, pont ezt az egesz "minelolcsobban" rendszert erositi es kepviseli ez is.

Ettol meg tartom, hogy pont a te poziciodban kene maximalisan kizarni ezt a kommunistazos-kirekesztos-ellensegkereso-cinikus hozzaallast, akkor is, ha tortenetesen ugy is gondolod.

De szerintem ezt ki is veseztuk.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 15:57:09

@Whave: Annyi mocskot kapunk a nyakunkba, néha hagyom visszapattanni. De pl. a gagyi "fideSS" poénodon szó nélkül továbbléptem. :)

komment2010 2013.07.05. 16:01:34

@Azbej Tristan: bocs hogy belekotty, de ma kis hazánkban ilyen mértékben ilyen jellegű "propagandát" csak 3 esetben nyom valaki:
1., pénzért/érdekből (de te azt mondod nem azért teszitek)
2., hitből (ergó fideszes vagy)
3., nem igazán 100-as az illető és totál nincs tisztában azzal ami itthon folyik.
Na szóval az első ugye kiesett.... a többit hagyom kitalálni.. :) Szép napot!

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.07.05. 16:21:19

@komment2010: A politikai nézeteimet sosem titkoltam. Az amit az alapítvánnyal csinálunk viszont össznemzeti és összemberi ügy. Ezért is csatlakoznak hozzánk önkéntesek, támogatók midenféle meggyőződésüktől függetlenül.

A lényeg: az a tény, hogy már több fiatal magyar családnak segítettünk hazatérni és megélhetést találni, nem propaganda, hanem kézzelfogható eredmény. Ilyenekből szeretnénk még sokat.

2013.07.05. 16:21:52

@Azbej Tristan: nem dobtam volna be, ha nem allsz neki elvtarsazni valakit csak azert, mert akarmit is mond. Nem elvtarsazunk senkit... :)

Amugy hadd kerdezzem mar meg, a mindenkori (hogy ne fideSS-ezzunk tovabb) kormanyunk ennyire nem gondolja komolyan ezt a gyerehaza-marhulast, hogy meg csak meg sem fizeti az ezt segito szervezetet, az onkentesekben bizik, nyomjak csak ingyen? Nagyon derek toluk :)

komment2010 2013.07.05. 16:30:41

@Azbej Tristan: szép gondolatsor, akkor szánjuk ezt végakkordnak. Bár a össznemzeti, a népnemzeti és egyéb szavakat a pártodnak sikerült röpke 3 év alatt 0-ra írni ígérem nem ekézlek tovább! Sok sikert a munkához és remélem sokan döntenek úgy hogy hazatérnek. Kell majd a nyugdíjatokhoz a munkájuk.. nem kicsit! Ahogy most haladnak a dolgok sokra nem lesz elég, de még ennyi sem lesz ha nem jön vissza senki. Szép napot!

RitaCs 2013.07.05. 18:54:49

Látom eléggé foglalkoztatja az olvasókat ez a kérdés. Mindig megmosolyogtat viszont, hogy vannak akik minden mögött összeesküvést képzelnek. Körülöttem sokan dolgoztak és dolgoznak most is önkéntesként, amúgy önzetlenül. Köztük én is középiskolás korom óta. Tudom, némelyeknek ez hihetetlen :). Aki pedig például ebben az Alapítványban ingyen dolgozik, azért lássuk be, hogy ebbe a kategóriába tartozik. Akkor meg mire ez a nagy felbuzdulás.. :) Emberek, hogy milyen a mai Magyarország, az kin múlik ha nem rajtatok? Nem gyanakodni, másokat hibáztatni kell hanem dolgozni azért hogy jobb és könnyebb legyen. Ha pedig nem boldogultok magatoktól, akkor meg keressétek meg az Alapítványt :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.07. 09:27:25

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: az atszamolgatas akkor tortenik, amikor meg mindket orszaghoz van kapcsolatod, vagy mindket orszagban vasarolsz. Ekkor ugyanis tisztaban kell lennie, hogy aranyaban mennyi az annyi. En pl. mikor Magyarorszagra utazom, a forint arakat szamolom at fejben fontra, ugyanis itt fontban es nem forintban keresek.

Tehat arrol, hogy a valodi arakrol kepet kapj, kenytelen vagy egyik vagy masik penznembe atszamolni, pl. ha valaki kerdezi. Bar en inkabb mostanaban mar csak azt mondom, hogy ez a fizum x szazaleka volt Magyarorszagon, itt meg y.

Az biztos, hogy mig otthon a fizum kb 1/6-t vitte el a lakhatas, itt a felet elviszi.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.07. 09:36:21

@Azbej Tristan: tenyleg sikernek ertekelhetoo egy "uzletkotoi" munka, szuloknel lakassal, gyerekkel?

Void Bunkoid 2013.07.16. 14:00:11

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "94 nm lakas (nem Munchen, mert ott masfelszerese a berleti dij a nemet atlagnak)" és "kozlekedes 30-40 euro". Ez azt jelenti, hogy Münchenen kívül, esetleg ilyen reptér/Freising-távolságban laksz, és a közlekedés árait tekintve tömegközlekedéssel közlekedsz, akkor az azt jelenti, hogy te a hétvégék kivételévél három dolgot végzel: dolgozol, munkába mégy/onnan jössz, valamint jobbára alszol, mert ilyen olcsóalbis távolságnál már alsó hangon napi 3 órát elvesz az életedből csak a melóbajárkálás. Végülis kibírható, de piszokul nem kényelmes valami...én voltam már - még itthon - hatvan kilométeres távolságra ingázó (igaz az MÁVos vonattal, nem S-Bahnnal), és nem bírtam tovább egy évnél, mert rohadtul idegesített, hogy mindennap hajnalban kell kelni, késő estére érek haza, és a saját minimál egzisztenciám fenntartásán kívül (fürdés-mosás-főzés-takarítás-evés) gyakorlatilag semmire nincs egy büdös percem sem, és mire vége a dolgos hétköznapoknak, annyira belefáradok az egészbe, hogy a tulajdonképpeni szabadidőmet, a hétvégét jórészt ALVÁSSAL töltöm el. Kösz, ingázásból nem kérek többet.
süti beállítások módosítása